Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiêtaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie has³a
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

O ma³y w³os South Park: Kijek Prawdy mia³by jeszcze prostszy system walki
Od pewnego czasu wiemy, ¿e powstaj± dwie gry osadzone w uniwersum serialu South Park autorstwa Treya Parkera i Matta Stone’a. Niezale¿nie od siebie tworz± je studio Question (The Magic Circle, The Blackout Club) oraz firma THQ Nordic we wspó³pracy z South Park Digital Studios.

Je¶li który¶ z tych tytu³ów – nie wiemy o nich na razie w zasadzie nic – bêdzie przypomina³ wyprodukowane przez studio Obsidian Entertainment South Park: The Stick of Truth, to raczej ten drugi. Niewykluczone, ¿e jednym z jego fundamentalnych elementów oka¿e siê zwariowany turowy system walki, znany z tej wydanej przez Ubisoft gry oraz jej sequela – South Park: The Fractured But Whole.

Co ciekawe, wspomniani wcze¶niej ojcowie South Park pocz±tkowo chcieli, by starcia w South Park: The Stick of Truth by³y znacznie prostsze (nie ¿eby finalna mechanika okaza³a siê mocno z³o¿ona; postarano siê o to dopiero w South Park: The Fractured But Whole). Zgodnie z ich zamys³em mia³y one przypominaæ podwórkowe batalie, w których dzieci na ogó³ wykorzystuj± ró¿nego rodzaju kijki czy patyki.

Nie brzmi to zbyt atrakcyjnie, prawda? Do podobnego wniosku doszed³ Feargus Urquhart – producent gier i za³o¿yciel Black Isle Studios (m.in. Planescape Torment, Fallout 2, Icewind Dale I i II), a od 2003 roku CEO studia Obsidian Entertainment. Urquhart by³ tak bardzo przekonany do swojej koncepcji, ¿e poleci³ zespo³owi wprowadziæ istotne zmiany w systemie walki w South Park: The Stick of Truth, a Treya Parkera i Matta Stone’a poinformowa³ o tym dopiero po fakcie.

Ostatnia lekcja dotyczy³a South Park. Pracowali¶my z Mattem Stone’em i Treyem Parkerem. Mieli pewn± wizjê systemu walki. Dzieciaki graj± w grê RPG w ¶wiecie South Park. W wyobra¼ni Matta i Treya powinny one po prostu biæ siê kijami bez zbyt wielu wymy¶lnych umiejêtno¶ci. Przez d³ugi czas postêpowali¶my zgodnie z t± zasad± i walka nigdy nie wydawa³a siê tak przyjemna, jak mog³aby byæ. Pewnego dnia wzi±³em wiêc zespó³ od systemu walki. Matt i Trey trzymali siê swojego pomys³u, wiêc powiedzia³em mojemu zespo³owi, ¿e nie bêdziemy tego robiæ. Stworzymy umiejêtno¶ci, sprawimy, ¿e bêdzie to szalone i zabawne, a potem bêdziemy nad tym pracowaæ przez kilka miesiêcy. Nastêpnie przedstawi³em efekty Mattowi i Treyowi oraz wyja¶ni³em: „Nie zrobili¶my tego, co chcieli¶cie. Tutaj macie powód. Pograjcie przez godzinê, potem wrócê i powiecie mi, co my¶licie”. Gdy wróci³em, powiedzieli, ¿e to by³a dobra decyzja. Bawili siê ¶wietnie, poziom trudno¶ci by³ odpowiedni. Zdolno¶ci by³y spe³nieniem dzieciêcych fantazji. Traktujê to jako lekcjê, ¿e trzeba i¶æ w swoim kierunku, nawet je¶li ka¿± ci tego nie robiæ. Musisz spróbowaæ. W przypadku Kijka wiedzia³em, tak samo jak zespó³, ¿e walka musi wygl±daæ w inny sposób. Musieli¶my wykorzystaæ tê szansê.

Z pewno¶ci± by³a to niezwykle trudna decyzja, ale ostatecznie dobrze siê sta³o, ¿e Feargus Urquhart tak stanowczo zareagowa³. Dziêki temu wci±¿ relatywnie prosty system walki z South Park: The Stick of Truth sprawia masê frajdy. Nic dziwnego, skoro na plac boju mo¿emy przyzwaæ samego Jezusa, który zst±pi z nieba z karabinem w rêku, wypu¶ci salwê w kierunku zombie-nazistów, a nastêpnie wsunie na nos przyciemniane okulary i zniknie w blasku chwa³y.

¬ród³o:
"hexx0"- GRY-OnLine
Klemens
2023-01-21 20:59:40
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow